Νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης, μετά τα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει το Μετρό, εξετάζεται από τους συναρμόδιους φορείς, καθώς αλλάζουν οι συνθήκες και φαίνονται οι θετικές επιπτώσεις στην εικόνα της πόλης.
Για θετικά στοιχεία από την λειτουργία του μετρό μίλησε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) Κώστας Γκιουλέκας, μετά τη διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου στο ΥΜΑ-Θ.
Ειπώθηκαν πολλά λόγια ικανοποίησης, ως να λύθηκαν μονομιάς τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης και γίνονται εκτιμήσεις για πιθανή χαλάρωση των τροχονομικών παρεμβάσεων για την ομαλή κυκλοφορία στην πόλη.
Όπως αναφέρθηκε, σημειώθηκε μείωση της ταλαιπωρίας από την κατασκευή του οδικού άξονα fly over, το μετρό χρησιμοποίησαν ένα εκατομμύριο επιβάτες Θεσσαλονίκης και επισκέπτες στον πρώτο μήνα λειτουργίας του, ενώ η κίνηση στην αγορά, στο κέντρο, αυξήθηκε κατά 30% και μειώθηκαν κατά 15% τα αυτοκίνητα που καθημερινά εισέρχονται στην πόλη.
Η θετική εικόνα δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης από όσους αντιμετωπίζουν ακόμη προβλήματα στην εξεύρεση θέσεων στάθμευσης κοντά στους σταθμούς του μετρό, αλλά που εντοπίζουν και ελλείψεις στην κίνηση των συρμών.
Ομαλοποίηση στην κίνηση σε βασικές οδικές αρτηρίες
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρθηκαν στη συνεδρίαση, το Μετρό το χρησιμοποιούν κυρίως νέοι σε ηλικία, η περισσότερη κίνηση είναι από το μεσημέρι και μετά, ενώ παρατηρήθηκε μία ομαλοποίηση στην κίνηση σε βασικές οδικές αρτηρίες και στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, που σχετίζεται και με τη λειτουργία του Μετρό.
Στη συνεδρίαση συζητήθηκε το πώς τα πρώτα συμπεράσματα από τη λειτουργία του Μετρό θα αξιοποιηθούν σε τυχόν ανασχεδιασμό τον μέτρων που μέχρι τώρα έχουν ληφθεί.
Ο κ. Γκιουλέκας τόνισε ότι πέραν του πάρκινγκ 400 θέσεων που θα δημιουργήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης κοντά στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας εξετάζονται προτάσεις για τη δημιουργία και άλλων θέσεων στάθμευσης.
Ακόμα εξετάζεται η δημιουργία νέων θέσεων φωτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, παράλληλα με την αυστηρή επιτήρηση όσων ήδη λειτουργούν. Ταυτόχρονα, από τον ΟΣΕΘ ετοιμάζεται ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης, μετά τα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει το Μετρό.
Διευθύντρια Ερευνών ΙΜΕΤ: Στις ώρες αιχμής, έχουμε μείωση στους χρόνους διαδρομής των μεγάλων αξόνων, γύρω στα 4 λεπτά
Η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, διευθύντρια Ερευνών του ΙΜΕΤ μίλησε στην ERT για το πως η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης συμβάλλει στη μείωση του κυκλοφοριακού.
Σύμφωνα με την έρευνα του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και του Ζωντανού Εργαστηρίου Έξυπνης Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης από τις 30 Νοεμβρίου που το μετρό Θεσσαλονίκης τέθηκε σε λειτουργία, έχει καταγραφεί μείωση, μεταξύ άλλων στον αριθμό των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης.
«Έχουμε μια σημαντική μείωση και στον αριθμό των αυτοκινήτων που μπαίνουν μέσα στο κέντρο της πόλης, έχουμε περίπου σώσει γύρω στις 12.000 αυτοκίνητα κάθε μέρα. Έχουμε πολύ μείωση στην κίνηση αυτοκινήτων στα δυτικά. Διαπιστώνουμε ότι έχουμε στις ώρες αιχμής μείωση στους χρόνους διαδρομής των μεγάλων αξόνων, γύρω στα 4 λεπτά. Αυτό σημαίνει πολύ μεγάλο κέρδος στον κόσμο σε ανθρωπο-ώρες» είπε αρχικά η κα Αϋφαντοπούλου.
«Βέβαια βλέπουμε και τα προβλήματα και τις δυσκολίες που έχουμε και που πρέπει να βελτιώσουμε, ανατολικά μπαίνουν 3.000-3.500 αυτοκίνητα περισσότερα στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του μετρό, από ανατολικά, από τη Βούλγαρη, ψάχνοντας να βρούνε που να παρκάρουν.
Από δυτικά είναι περισσότερα τα αυτοκίνητα που μειώθηκαν και αυτό συμβαίνει γιατί η απόσταση των δήμων από το σιδηροδρομικό σταθμό είναι μικρή, σε σχέση με τους ανατολικούς δήμους να φτάσουν στη Νέα Ελβετία κι επίσης εκεί οι άνθρωποι έχουν χώρο να σταθμεύσουν. Ενώ ανατολικά έχουμε αυτό το πρόβλημα, πρέπει γρήγορα να κάνουμε μια κίνηση για να δώσουμε χώρους στάθμευσης εδώ ανατολικά», είπε η κα Αϋφαντοπούλου.
«Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα βοηθήσει πάρα πολύ»
Ερωτηθείσα για το αν η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα βοηθήσει περαιτέρω στο κυκλοφοριακό, η κα Αϋφαντοπούλου είπε: «Θα βοηθήσει πάρα πολύ και αυτά τα στοιχεία που καταγράψαμε, καθώς είναι μεγάλη η ζήτηση από ανατολικά. Προβλέπεται 40.000 με 50.000 αυτοκίνητα να μειωθούν από την κεντρική περιοχή της Θεσσαλονίκης, όταν θα έχουμε και την επέκταση στην Καλαμαριά.
Τότε το μετρό θα μπορέσει να δίνει μια εναλλακτική και για μεγάλου μήκους μετακινήσεις, που τώρα συνεχίζουν να πηγαίνουν από την περιφερειακή, στην οποία δεν έχουμε δει κάποια αλλαγή, η κατάσταση είναι όπως την ξέρουμε, λόγω και των κατασκευών».