Η κατασκευή της μαρίνας σκαφών στο παραθαλάσσιο μέτωπο της Πυλαίας μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης με την υπογραφή της σύμβασης χρήσης και παραχώρησης, που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη.
“Η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της μαρίνας Πυλαίας μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη είναι μια σημαντική στιγμή για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας, τόνισε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, κατά την τελετή υπογραφής της Σύμβασης με τον δήμαρχο Ιγνάτιο Καϊτεζίδη.
Η μαρίνα θα είναι ένα έργο με υπερτοπικό χαρακτήρα, που δημιουργεί προστιθέμενη αξία στον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη για τον ρόλο του στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού σε ολόκληρη την Περιφέρεια.
“Το Υπουργείο Τουρισμού προχωρά με έργα ενίσχυσης του θαλάσσιου τουρισμού, στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για την ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού», ανέφερε η υπουργός.
Παρόντες ήταν ο υφυπουργός Υγείας, Δημήτρης Βαρτζόπουλος και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), Λάζαρος Κυρίζογλου. Με τη σύμβαση δίδεται από το Υπουργείο Τουρισμού λύση σε μια προβληματική κατάσταση αναβολών, καθυστερήσεων και γραφειοκρατίας 12 ετών από την χωροθέτησή της το 2012.
Η σύμβαση αυτή, τόνισε η κ. Κεφαλογιάννη, σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση ενός έργου με μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική, καθώς η γειτνίαση της μαρίνας με το αεροδρόμιο και το κέντρο της Θεσσαλονίκης προσφέρει μοναδικές δυνατότητες πρόσβασης σε σημαντικούς προορισμούς, και είναι βέβαιο ότι θα μετατρέψει την περιοχή σε έναν νέο πόλο έλξης για ταξιδιώτες υψηλών απαιτήσεων.
Νέες ευκαιρίες στον τομέα της ναυτιλίας και του τουρισμού
Η κατασκευή της μαρίνας σκαφών στο παραθαλάσσιο μέτωπο της Πυλαίας, η οποία μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, έχει εξαιρετική σημασία για την ίδια την πόλη και για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς αναμένεται να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να προσφέρει νέες ευκαιρίες στον τομέα της ναυτιλίας και του τουρισμού, επισημαίνει ο συντονιστής του Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Γιάννης Παπαγεωργίου.
Αναφέρει, δε, ότι το Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, με επικεφαλής τον Μιχάλη Μπεκίρη, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση αυτής της επένδυσης, συντονίζοντας τις ενέργειες των εμπλεκόμενων φορέων και παρέχοντας την απαιτούμενη πολιτική υποστήριξη για να ξεπεραστούν γραφειοκρατικά εμπόδια που την καθυστερούσαν, ενώ υπογραμμίζει τη συμβολή της υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη.
Πώς θα είναι η μαρίνα Πυλαίας
Βάσει του project που έχει πάρει ΦΕΚ χωροθέτησης ήδη από το 2012 η μαρίνα εκτείνεται στην περιοχή μεταξύ του Hondos Center (Florida 2) και του αεροδρομίου.
Θα έχει δυναμικότητα 440 σκαφών, εκ των οποίων τα εννέα προβλέπεται να είναι τα λεγόμενα «mega yachts», τα μεγαλύτερα δηλαδή ιδιωτικά σκάφη παγκοσμίως, μήκους άνω των 35 μέτρων. Για τις ανάγκες του έργου αναμένεται μάλιστα να απομακρυνθούν ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις που βρίσκονται στην περιοχή.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, ο «τουριστικός λιμένας Πυλαίας», όπως ονομάζεται, περιλαμβάνει μια σειρά από υποδομές εξυπηρέτησης των σκαφών που θα ελλιμενίζονται, μεταξύ των οποίων και επτά κτήρια συνολικής δομήσιμης επιφάνειας 5.547 τ.μ., με πολύ συγκεκριμένες χρήσεις, κυματοθραύστη, ακόμη και ελικοδρόμιο.
Στον σχεδιασμό είχαν μάλιστα προσδιοριστεί και οι χρήσεις των κτηρίων. Το πρώτο θα φιλοξενεί καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, λιμενικό σταθμό και χώρους υγιεινής, το δεύτερο γραφεία διοίκησης, πληροφορίες, ιατρείο, Τράπεζα, αποθήκη αποσκευών και χώρους υγιεινής και το τρίτο θα είναι το φυλάκιο εισόδου.
Βάσει πάντα του αρχικού σχεδιασμού, το τέταρτο κτήριο θα φιλοξενεί καταστήματα yachting, εμπορικά καταστήματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και χώρους υγιεινής. Το πέμπτο κτήριο προορίζεται για yachting club (με εξωτερικό εξώστη), lockers, χώρους υγιεινής, λουτήρες και αποδυτήρια, το έκτο για πλυντήρια και χώρους υγιεινής και το τελευταίο κτήριο για την επισκευή και συντήρηση σκαφών.
Στο συνολικό project περιλαμβάνεται και μια γενναία ανάπλαση της χερσαίας ζώνης σε έναν χώρο 39 στρεμμάτων, που θα περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, πάρκινγκ 270 θέσεων, εγκαταστάσεις αθλοπαιδιών και χώρους πρασίνου.
Επόμενο βήμα είναι να τρέξουν οι διαδικασίες για την προκήρυξη δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού προκειμένου να βρεθεί ο ανάδοχος που θα υλοποιήσει το έργο.